El diumenge 12 de novembre de 2017, a les 7 de la tarda, es va fer l’acte institucional de celebració del 25è aniversari de la Fundació. I es va fer a la sala d’actes del Centre Moral i Cultural, reconvertida per a l’ocasió per acollir un Cava Concert, amb els paraments habituals del cicle de  Cava Concert del Centre i que patrocina la Fundació: tauletes a platea i llotja, amb copes de cava i pastes. Van assistir-hi unes 180 persones. L’improvisat escenari es va situar a l’entrada pel vestíbul a la sala d’espectacles: allà si va situar el piano de cua i un petit entarimat. I al seu davant un munt de tauletes repartides per la mateixa platea i per les llotges. L’efecte era espectacular.

Ben a prop de l’escenari, una llarga taula amb una bona representació dels patrons de la Fundació que van poder assistir, Xavier Oliver (president), Lluís Casanova (secretari), Joan Giménez (tresorer), Josep-Maria Recasens, president del Centre Moral i Cultural del Poblenou, Joan Jové, Josep Gili, Mercè Masjuan  i Joan Vallvé, amb alguns acompanyants, i uns convidats d’excepció: Joan-Enric Vives, bisbe de la Seu d’Urgell i consoci del Centre, Antonieta Sarsanedas, vídua de Joan Buxadé, que fou president i mantenidor durant molts anys de la Fundació, i Magdalena Puig, esposa d’en Carles Mataró, actual vicepresident de la Fundació, que amb salut delicada no va poder assistir a l’acte.

Va conduir l’acte la Núria Recasens, i d’entrada va fer les presentacions dels sengles parlaments que van anar a càrrec de Josep Maria Recasens, Joan-Enric Vives i  Xavier Oliver, qui va agrair la presència de tants amics i col·laboradors en el manteniment de la Fundació, va encoratjar els que encara no eren col·laboradors a ser-ho, va oferir un petit resum històric de les fites assolides i va anunciar les intencions generals dels propers projectes que el Patronat té previst endegar.

Finalitzada la part institucional, es va donar pas a la més lúdica, les actuacions musicals. Primer va ser el torn del pianista Jordi Tomás, director i professor de l’Aula de Música del Centre, responsable conjuntament amb la secció de Foment d’Activitats Culturals del Centre, de la programació del cicle de Cava Concert en el que s’emmarcava l’acte.

Jordi Tomás, amb les pertinents i acurades explicacions i les magnífiques interpretacions de cada peça escollida (tres obres de Robert Schumann i tres de Frederic Chopin), va entusiasmar l’auditori.

La segona part va estar protagonitzada per la violoncel·lista poblenovina Irene Andreu (a la foto) que va oferir la primera suite per a violoncel sol de Bach.  L’entusiasta tanda d’aplaudiment va esperonar l’intèrpret a oferir dues propines: la repetició d’un dels fragments de la suite i El cant dels Ocells.