El passat divendres 6 d’abril, el Centre Moral i Cultural del Poblenou, va acollir una conferència organitzada per la Fundació Pius Bosch, que va oferir Francesc Torralba, amb el títol de “La passió per la cultura”. Durant la seva intervenció, Francesc Torralba va fer una exaltada manifestació d’amor per la cultura, de com la història va lligada al seus avenços i com les diferentes cultures han fet la seva magnífica aportació al bé comú i al desenvolupament de la societat.

Francesc Torralba i Roselló va néixer a Barcelona el 15 de maig de 1967. Va estudiar filosofia a la Universitat de Barcelona i teologia a la Facultat de Teologia de Catalunya. Va ampliar estudis a la Universitat de Copenhaguen per fer la seva tesi sobre Søren Kierkegaard. També va realitzar la llicenciatura en Teologia (1993) sobre la cristologia de Kierkegaard i va defensar la tesi doctoral en teologia sobre el pensament antropològic del teòleg catòlic Hans Urs Von Balthasar. A l’actualitat és professor de la Universitat Ramon Llull de Barcelona i imparteix cursos i seminaris en moltes altres universitats d’Espanya i de Sud Amèrica. Imparteix conferències per tot el país i participa en congressos de caràcter nacional, europeu i internacional. Presideix o dirigeix diversos comités, consells i càtedres.
El desembre de 2011 va ser nomenat per Benet XVI consultor del Consell Pontifici de la Cultura de la Santa Seu. El seu pensament s’orienta cap a l’antropologia filosòfica i l’ètica. Emmarcat dins del personalisme contemporani, planteja en la seva obra una anàlisi de les qüestions centrals de l’existència humana (el sofriment, el silenci, la mort, Déu, el sentit, la llibertat) des d’una perspectiva filosòfica que tracta d’integrar la riquesa de l’herència judeocristiana i els corrents filosòfics moderns i contemporanis.

El professor Torralba ja havia vingut al centre, convidat pe la Fundació, en dues ocasions anteriors. La darrera va ser a principis del 2016  en la que va reclamar més implicació per transformar la societat. Torralba es va referir a la finalitat del fet d’implicar-nos en les coses i en el món, és a dir, de deixar de ser espectadors per passar a ser actors de la Història. Això és el que s’ha produït en el nostre món, des de principis del segle XX, gràcies als grans canvis en el camp dels drets, com el de l’escolarització dels nens, la de la situació d’igualtat de la dona, o la dels discapacitats físics i psíquics. Tot això ha estat gràcies a la implicació individual i col·lectiva de moltes persones, perquè la unió –amb el talent- fa la força. D’aquella conferència en podeu trobar en aquesta mateixa secció més informació.

La primera vegada que vam poder escoltar aquest professor i filòsof a la nostra entitat va ser a principis del segle XXI, en una magnífica xerrada en la que va explicar el naixement i la importància social d’entitats com el Centre Moral i Cultural del Pobelenou per la catalunya moderna.