Aquesta XIII temporada, la 2017-2018, del Cava Concert, la primera que patrocina la Fundació, va cloure el passat 12 maig amb un recital protagonitzat per la soprano Violeta Alarcón acompanyada al piano per Èric Varas. Sota el títol de “De Debussy a Toldrà”, el programa elaborà un fil narratiu partint de la mélodie francesa del segle XIX tot enllaçant-la amb la cançó catalana del segle XX. La música catalana beu de primera mà de la tradició francesa i n’explora els camins sonors com a resultat dels estrets vincles i diàlegs que molts compositors catalans forjaren amb els seus coetanis francesos. El jove duet va presentar un viatge que comença amb música de Debussy (en el centenari de la seva mort), Fauré i Bizet, i que culmina amb obres de Toldrà, Mompou i Thomàs per tal de mostrar la unió entre ambdues tradicions.

Els cicles de Cava Concert, organitzats per la secció Foment d’Activitats Cultural del CMC amb l’assessorament de l’Aula de Música del Centre, presenta en concerts de petit format solistes o formacions reduïdes de qualitat contrastada interpretant música clàssica.