Jordi Vilaprinyó al finalitzar el concert

La XIV temporada del Cava Concert del Centre Moral, patrocinat per la Fundació Pius Bosch, es va inaugurar amb una proposta molt especial: The French Reverie (El somni francès), que ens va submergir en el calidoscopi de la música clàssica francesa del segle XX, de la mà de Laura Farré, jove pianista i matemàtica catalana, especialitzada en el repertori dels segles XX i XXI. Amb obres d’autors poc o quasi gens coneguts per al gran públic, com Olivier Messiaen, Philippe Manoury, Joel Järventausta, Ofer Ben-Amots, Henri Dutilleux, Thierry Escaich i Vladimir Djambazov, Farré va proporcionar una vetllada musical espectacular, amb una interpretació impetuosa i radical, com exigien les obres seleccionades, i va testimoniar la seva capacitat de seducció musical, ben reconeguda a Europa, tot i la dificultat de les peces, tant pel que fa a la interpretació com a la comprensió per part del públic, que va gaudir d’una experiència poc habitual.

El dissabte 17 de novembre, vam assistir a la segona sessió. El protagonista va ser el pianista Jordi Vilaprinyó, que ens va delectar, una vegada més, amb unes sensacionals interpretacions, aquesta vegada d’obres del compositor francès Claude Debussy, que es presentaven sota el títol Preludis i Imatges.  Va començar amb la interpretació de 3 Preludis, que ja ens van fer evident que gaudiríem d’una vetllada extraordinària. I, tot seguit, una col·lecció de 12 Imatges que el mateix intèrpret va anar presentant amb unes brevíssimes, però molt aclaridores, intervencions.  Realment vam gaudir d’una sessió d’altíssima qualitat musical, que va palesar la gran categoria artística d’en Jordi Vilaprinyó, posseïdor d’una tècnica aclaparadora, sempre unida a una sensibilitat capaç d’emocionar qui l’escolta.   A l’ovació que el públic li va dedicar en acabar el programa previst, l’intèrpret va correspondre amb una versió seva per a piano d’un tema del musical West Side Story, amb el qual va voler commemorar el centenari del naixement seu autor, Leonard Bernstein. I encara va tenir temps per cloure la vetllada amb un nou preludi de Debussy.  Amb aquesta sessió i l’anterior, la catorzena temporada ha començat posant el llistó de la qualitat molt i molt alt. Esperem que continuï així. A. R.

PROPERS CONCERTS DEL CICLE

19 de gener Around the world Manuel Sánchez, guitarra clàssica

9 de febrer Grans clàssics vienesos a través del trio Laura Sanz, violoncel Jordi Farran, piano Erika Gallová, violí

9 de març Concert de flauta i piano Duo Meïer Colomer