El que fins ara era el vicepresident de la Fundació, Carles Mataró, va morir la vigília de Nadal, als 88 anys. També durant molts anys va ser visepresident de la Junta Directiva del Centre Moral i Cultural del Poblenou, de la que n’era soci de mèrit. Marit, pare, avi i gran amic de nombrosos socis i sòcies, del Centre. la notícia no per esperada va causar menys dolor i emoció.
En la cerimònia de comiat, celebrada a Santa Maria del Taulat, oficiada pel bisbe de la Seu d’Urgell, Joan-Enric Vives, i pels rectors Francesc Romeu, de la parròquia de Santa Maria del Taulat i Sant Bernat Calvó, i Gabriel Carrió, de Sant Francesc d’Asís i Sant Abraham, van quedar paleses l’admiració i l’estimació que en Carles despertava.
En Carles Mataró va iniciar la seva vinculació al Centre de ben jove, a l’antic Centre Vell, on va començar la seva intensa relació amb el teatre, amb L’Estel de Natzaret, i amb diversos aspectes de la cultura del nostre país. Una tasca constant, que va desenvolupar en diverses entitats del barri i de fora d’ell. Al Centre va fer un parèntesi en anar a viure a Collblanc a mitjans del anys 60, però hi va reprendre la seva activitat amb força en tornar a viure al seu barri. Va formar part de la Junta Consultiva i, en iniciar la seva etapa com a president del Centre, en Xavier Oliver li va proposar la vicepresidència de la Junta, càrrec que va ocupar fins a l’abril del 2011. Des d’aquesta posició, en Carles va treballar constantment i dia a dia a favor de l’entitat, de totes les seves seccions i activitats, fins a situar-lo en condicions d’afrontar amb èxit les noves necessitats que els temps comportaven, tant pel que fa a millores estructurals, com pel que fa a la celebració del Centenari, la recuperació del butlletí, el suport decidit a iniciatives com les Tertúlies Literàries i el Cava Concert i, darrerament, a les reunions de Vida Creixent.