Ernest Maragall va estar al Centre Moral el dilluns 8 d’abril, a les 7 de la tarda, convidat per la Fundació Pius Bosch que va organitzar la presentació del llibre ‘Oriol Junqueras. Fins que siguem lliures’, del periodista, advocat i col•laborador del polític d’ERC Sergi Sol.
Ernest Maragall, economista i polític, cap de llista per ERC a les eleccions municipals de Barcelona per ERC, i germà de l’ex-alcalde de Barcelona i president de la Generalitat de Catalunya Pasqual Maragall, va acompanyar l’autor del llibre en la presentació.
Oriol Junqueras i Carles Puigdemont van ser els principals artífexs institucionals de l’èpica col•lectiva que protagonitzàrem l’1 d’octubre. De vegades, amb una encomiable determinació; d’altres, a empentes i rodolons. Avui, un és a la presó i l’altre a l’exili. Aquesta obra narra, analitza i contextualitza, des de la perspectiva del nucli de col•laboradors més íntim del vicepresident Oriol Junqueras, el rerefons que va determinar les dures decisions de la tardor catalana. Però, més enllà del relat apassionat i de la informació inèdita d’aquest període transcendental, hi ha la voluntat manifesta de reivindicar i fer justícia a la figura i el treball d’Oriol Junqueras. Un llibre que vol ser també un homenatge i un nou clam per exigir el seu alliberament.