En la fotografia, Xavier Oliver, la consellera de Salut Alba Vergés, Roberta Ghedina (l’altra premiada) i Ramon Aiguadé, degà del Col•legi de Fisioterapeutes

Xavier Oliver, actual president de la Fundació Pius Bosch i ex-president durant molts anys del Centre Moral i Cultural del Poblenou, va rebre el Premi June Nystrom de Fisioteràpia 2019 en reconeixement a la seva trajectòria professional, atorgat pel Col•legi de Fisioterapeutes de Catalunya. El guardó el va rebre el passat mes de novembre de 2019 dins de La Nit de la Fisioteràpia de la mà de la consellera de Salut, Alba Vergés.
Xavier Oliver és diplomat en Fisioteràpia. A nivell professional, inicià la seva trajectòria a dos CAP on acabà sent coordinador del Dpt. de Fisioteràpia; va ser director de Fisiogestió i actualment és director del Dpt. de Fisioteràpia i vicedegà de la FMCS de la UIC. La seva experiència docent es remunta al 1988 a l’EUF Gimbernat, per passar a ser professor associat a la UIC, director i professor de l’Institut de Ciències de la Salut i Benestar, Escola Universitària Garbí de la UdG i col•laborador d’un Màster oficial del Sòl Pelvià a la FUB. Inicia la seva trajectòria científica i de recerca al 1982, col•laborant en un treball sobre “Rendimiento, entrenamiento y evolución del hombre”, presentat al IX Congrés Internacional de Fisioteràpia (1982). Durant 35 anys ha participat en un total de 30 ponències i 16 treballs d’investigació i actualment té dues patents: una de marca sobre instrumentalització per a l’aplicació de massatge terapèutic i l’altre sobre TNM.
L’any 1999, un any després de la mort de la June Nystrom, el Col•legi de Fisioterapeutes de Catalunya va decidir instaurar un premi que portés el nom d’aquesta fisioterapeuta americana que va treballar a Catalunya amb nens afectats de poliomielitis. Durant els anys que va viure a casa nostra va impulsar i difondre la Fisioteràpia i va ser, també, la responsable de la formació de molts fisioterapeutes.