Beques menjador: objectiu aconseguit

Categoria Actuacions dutes a terme

Com tots sabeu, la Fundació Pius Bosch es va proposar com a objectiu per a l’any 2016, conjuntament amb la Parròquia de Santa Maria del Taulat, participar en un programa de col•laboració en ajuts a beques menjador per a 9 nens necessitats d’escoles del barri. Els seus pares, per haver-se quedat sense feina, no tenien dret a les beques menjador i ningú els podia garantir una alimentació adequada per aquests infants. És per això que ens vàrem mobilitzar i seguim insistint en aquesta necessitat d’ajuda. No pot ser que en ple segle vint-i-u, en el nostre país, Catalunya, i en el nostre barri del Poblenou, encara passen aquests fets, però per desgràcia encara passen. L’ajuda aportada era i és l’única manera de poder garantir que almenys en un àpat al dia, el dinar, aquestes criatures obtinguin els nutrients necessaris per garantir aquestes necessitats bàsiques. I ara és hora de comunicar i fer públic els resultats obtinguts.

No seria just si abans de passar a comunicar aquests resultats no donéssim les gràcies a totes aquelles persones i famílies que han col•laborat de forma desinteressada i en el més estricte anonimat, intentant assolir l’objectiu. Gràcies a tots vosaltres hem aconseguit un total de 1.100€ i gràcies a l’aportació de la Fundació La Caixa mitjançant l’oficina de la Rambla del Poblenou, 2.500€ més. De debò que vosaltres sou els veritables i únics protagonistes. No ens cansarem de dir-vos Gràcies, gràcies i moltes gràcies pel vostre ajut.

Ara us comuniquem els resultats obtinguts i que ens ha fet arribar el Rector de la nostra parròquia, en Francesc Romeu.Aquest any hem ajudat nens de famílies necessitades amb un important total de 2.636€.

El primer cas és el d’una família d’origen llatinoamericà, formada

pel nucli familiar dels pares més tres fills, de 13, 8 i 7 anys.

El segon cas ha estat el d’una família magrebina a la qual també hem ajudat a pagar el menjador del seu fill a partir del tercer trimestre, atès que se’ls havia acabat l’ajut del Consorci d’Educació però la seva situació econòmica seguia sent molt i molt precària.

Finalment també hem continuat ajudant una altra família d’origen magribí. És una família monoparental amb una mare que es cuida dels seus dos fills de 17 i 12 anys. El pare ja fa anys que els ha abandonat a Barcelona i no saben on és. Totes aquestes ajudes no han passat materialment per les famílies  (en diners) sinó que s’han fet arribar directament als respectius nens i nenes, a través del pagament dels seus rebuts a les escoles.

Tots aquests casos no representen cap mena de favoritisme, sinó que tots ens vénen derivats per les respectives escoles públiques, que són les que coneixen perfectament la situació d’aquestes famílies, i a través de la Parròquia de Santa Maria del Taulat que és la que fa els pagaments i el degut seguiment.

Com podreu comprovar amb l’ajut solament del voluntariat no haguéssim aconseguit el nostre objectiu, ni tant sols la meitat de les necessitats, és per això que m’atreveixo a intentar arribar al fons dels vostres cors. Aquest any hem tingut la sort que vam anar a veure al director de l’oficina de “la Caixa” que immediatament ens va comprendre i es va sensibilitzar, però el nostre objectiu no hauria de ser comptar amb aquesta possibilitat, ja que encara que ens consta que la Fundació La Caixa està molt sensibilitzada amb aquest tema, no sabem fins quan ens podran ajudar. El nostre objectiu ha de ser aconseguir a través del voluntariat l’aportació total de les quotes i així arribar a moltes més famílies necessitades.

Si voleu fer un sol pagament el podeu fer directament al compte obert per a aquesta finalitat a “La Caixa” ES19 2100 0803 9302 0111 6941. I si la modalitat que preferiu és la de petites quotes periòdiques, sol•liciteu el full d’inscripció directament a la secretaria del Centre. Esperem la vostra ajuda. Tenim el deure de fer-ho nosaltres, no esperem què siguin els altres.

Xavier Oliver i Casanova

President de la Fundació Pius Bosch

(publicat a la revista el Centre, número 89, de gener de 2017)