Ramon Tremosa explica el moment actual de la Unió Europea, els seus reptes i els seus fracassos

Categoria Actuacions dutes a terme

La Fundació Pius Bosch va convidar a l’eurodiputat Ramon Tremosa a parlar sobre el moment que està visquent Europa a partir del Brexit, l’actuació de la Comissió Europea i la visió que tenen diversos països sobre la Unió Europea. Tremosa acaba de publicar el llibre “L’Europa que han fet fracassar”, i d’ell va extreure exemples concrets de les diverses  actuacions i posicionaments dels països davant el futur de la Unió.

Amb la sala d’espectacles del Centre Moral i Cultural del Poblenou força plena, l’eurodiputat Ramon Tremosa i el seu assessor al Parlament Europeu, Aleix Sarri, van presentar, el passat 22 de febrer, al Centre, convidats per la Fundació Pius Bosch, el seu nou llibre L’Europa que han fet fracassar. Sarri, assessor de l’eurodiputat des de fa sis anys, va obrir els parlaments i va afirmar que aquest “és un llibre que està basat en històries personals i en les nostres vivències a Europa. Construït des d’una idea catalana d’Europa, el llibre pretén desmuntar l’europeisme de postal”. Sarri va dir que “aquest també és el llibre de dos europeus que volen que Europa s’adapti als ciutadans i no a l’inrevés, o el llibre de dos independentistes que creuen que els estats petits i eficients són una esperança per a Europa”. Fent referència al projecte europeu, va destacar que “les urnes han de ser més importants que les armes” i que “el centralisme genera perdedors i misèria, és una recepta segura per al fracàs econòmic i una rèmora i una amenaça als ulls d’Europa”. Sarri va ser crític amb les polítiques dutes a terme pels grans països, i va sentenciar que “França i Espanya han empobrit les regions, ja que són al·lèrgics a cedir sobirania”.

Per la seva banda, Ramon Tremosa va parlar de diversos temes d’actualitat europea que també es fan palesos al llibre. Un d’ells, el cas del Brexit i de les sortides dels països de la UE. “Sortir de la UE no és allò de l’espacio sideral. Ans al contrari, serà un business que ja ho veureu! Des dels resultats del Brexit, Nicola Sturgeon s’ha dedicat a fer un tour VIP per la UE i 27 dels 28 països van dir que si Escòcia volia seguir a la UE ho havia de poder fer. Un va dir que no, endevineu quin?”. Tremosa va carregar contra l’Estat espanyol tot dient que “Merkel no és la culpable dels nostres mals. Que Espanya faci aeroports sense avions, carreteres sense cotxes o trens AVE buits no és culpa seva”. Finalment, va dir que “és espectacular veure com es vulneren totes aquestes lleis a Espanya” i que “Espanya és un referent a la UE: un referent de males pràctiques i d’inseguretat jurídica”.