Eliseu Climent i l’Abadia de Montserrat reben el Premi Ramon Aramon i Serra 2014 a la Lleialtat Lingüística de Llengua Nacional

Categoria Actuacions dutes a terme

per Joan Buxadé i Domènech

President de la Fundació Pius Bosch

L’Associació Llengua Nacional amb el patrocini i col·laboració de la Fundació Pius Bosch i del Centre Moral i Cultural, va procedir al lliurament del Premi Ramon Aramon i Serra a la Lleialtat Lingüística 2014. Per segon any, i complint el desig d’institucionalitzar aquest acte a casa nostra, l’acte tingué lloc al Centre, el dia 9 de maig passat. Enguany, i per unanimitat, el jurat va atorgar el premi en la seva categoria individual al senyor Eliseu Climent, editor del setmanari El Temps i per la seva llarga trajectòria de promotor cultural al País Valencià. Participà en la fundació d’Acció Cultural del País Valencià i va crear el Centre de Cultura Contemporània Octubre. Un just mereixedor.El Jurat va creure adient restablir el premi en la seva categoria corporativa i també per unanimitat concedir-lo a l’Abadia de Montserrat. La comunitat montserratina ha estat pionera en el bon ús, defensa i promoció de la llengua. No cal dir que la llengua és un component primordial de la nostra identitat i l’Abadia de Montserrat ha estat sempre un dels símbols més preuats de la mateixa.

El Premi Ramon Aramon i Serra a la Lleialtat Lingüística, instituït per Llengua Nacional, des de fa uns anys, reconeix a una persona, física o jurídica, la fidelitat i la defensa arreu de l’idioma català. Porta el nom d’en Ramon Aramon i Serra per honrar la persona que salvà i reconstruí l’Institut d’Estudis Catalans, que el règim franquista va intentar fer desaparèixer.

Obert l’acte, la presentadora, Núria Inglés, em va donar la paraula com a president de la Fundació Pius Bosch, que en nom de la Fundació i del Centre vaig donar la benvinguda a tots els assistents. Hi hagué parlaments per part de Núria Aramon, fent el manteniment del premi; Salvador Cot i Toni Teruel glosaren les figures i els mèrits dels guardonats, corresponent, en agraïment, Eliseu Climent i dom Josep Miquel Bausset per l’Abadia de Montserrat. Es clogué l’acte amb un parlament del vicepresident de Llengua Nacional, en Santiago Espot i un animat recital de cançó catalana a càrrec de la presentadora. Els assistents, molt complaguts, pogueren canviar impressions i comentaris

tot prenent una copa de cava.