Visita guiada al Temple de la Sagrada Família

Categoria Actuacions dutes a terme

El passat 4 de desembre de 2014 la Fundació Pius Bosch, amb col•laboració amb el Centre, va promoure una visita guiada al Temple de la Sagrada Família, comptant amb l’extraordinari guiatge del propi rector del Temple Mossèn Lluís Bonet i Armengol, ajudat per un segon guia per tal d’atendre adequadament el nombrós grup de persones que finalment hi varen anar. Aquesta visita ens la va concertar l’Anna Maria Cortès que, com sabeu, és la professora de les classes de dibuix i pintura que s’imparteixen al nostre Centre que, molt amablement, va intercedir amb el rector perquè poguéssim realitzar la visita amb tota comoditat i amb el millor acompanyament; i així va ser.

Vàrem sortir amb autocar de davant del nostre Centre en direcció al Temple i vàrem poder arribar fins al mateix peu de la basílica, gràcies a les gestions que va fer en Jordi Pons, d’Àmbit Viatges, que ens va tramitar i gestionar la visita aconseguint que obtinguéssim el permís per poder aturar l’autocar just davant mateix del Temple.

No cal dir que la visita fou extraordinària com és d’extraordinària la Basílica de la Sagrada Família. El rector, Mossèn Lluís Bonet es va desfer en atencions cap a nosaltres perquè gaudíssim i ens amaréssim de l’espiritualitat que dimana del Temple i també de l’art que representa una obra tant gegantina.

Tots els assistents i assistentes vàrem quedar meravellats de tot el simbolisme que es desprèn de tan magna obra creada pel geni que fou Antoni Gaudí, i ampliada per altres genis com l’escultor poblenoví Subirachs, que hi fa una aportació que encara enriqueix, si és possible, l’obra pensada originàriament. Aquesta visita forma part del pla que vol endegar la Fundació Pius Bosch de realitzar un seguit de visites i actes culturals –que ja vàrem iniciar la temporada passada– i que esperem poder continuar portant a terme regularment.

Joan Giménez i Roger

Patró de la Fundació Pius Bosch